در هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی مطرح شد:جهش تولید و مدل تعالی دیجیتال
دوشنبه,26 خرداد, 1399

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، هفدهمین همایش جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور منتخبی از شرکت های برتر حوزه تعالی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در ساختمان شماره 2 سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

 در این همایش که با حضور امیر بیات ترک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همچنین خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد از سازمان‌های سرآمد کشور، تقدیر به عمل آمد.

سخنرانی معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو

 

امیر بیات ترک در این همایش با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشور اظهار داشت: هر تحریمی که ایجاد می شود باید روشی برای عبور از آن  پیدا کنیم و دراین جنگ نابرابر اقتصادی تمام همه دخیل هستند.

وی با اشاره به اهمیت تحول دیجیتال برای عبور از بحران ها افزود: فضای مجازی و فضای دیجیتال موضوعی است که جهان به سمت آن رفته است و به  مشتری، بازار و توسعه آن کمک های زیادی کرده است و کاهش هزینه ها، افزایش مشتری را در پی داشته است.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: تکنولوژی تغییرات و تحولی را ایجاد می کند که می تواند برندها و صنایع بزرگ را از بین ببرد و استفاده از آن عامل بسیار مهمی در توسعه است.

وی در خصوص اهمیت تحقق جهش تولید در کشور خاطر نشان کرد:  جهش تولید باعث افزایش تولید ناخالص ملی می شود و روند مالی و اقتصادی کشورافزایش پیدا می کند در نتیجه امنیت اجتماعی بهبود می یابد.

رئیس هیات عامل ایدرو افزود: یکی از عوامل دستیابی به جهش تولید، رعایت شایسته سالاری در سازمان ها است که به تبع آن پاکدستی، تخصص و تعهد به وجود می آید و باید بتوانیم آن را در سازمان اجرا کنیم تا اعتماد فراهم گردد.

بیات ترک تاکید نمود: اگر در چارچوب مدل عمل کنیم و عواملی که در زیر ساخت ها مطرح هستند مانند رهبری، سرمایه های انسانی و خط مشی ها را ببینیم با همدلی و همفکری می توانیم موفق شویم.

سخنرانی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی

 

بنا به این گزارش، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این همایش اظهار داشت: برای تحقق جهش تولید یکی از راهبردها همپایه سازی صنعتی است که روشی براي رسیدن به سطحی از کیفیت و استاندارد  است که کشورهای رقیب به آن دست یافته اند. این راهبرد  ضمن جبران عقب ماندگی ها موجبات پیشی گرفتن را هم فراهم می آورد که در صنايع با اصالت بالا و چرخه عمر طولاني همچون صنعت خودرو، فولاد، نساجي، دارو و ... امکانپذیر است.

وی افزود: راهبرد دیگر استفاده از جهش در صنايع با اصالت كم و چرخه عمر كوتاه و ارزش افروده بالا همچون صنايع پيشرفته، تراشه هاي حافظه، تلفن همراه،بيوتكنولوژي، نانوتكنولوژي، مواد پيشرفته و ... می باشد.

وی الزامات مشترك جهش توليد در کشورهای توسعه يافته را شامل فرهنگ صنعتی بعنوان زیربنای تولید، تغییر و اصلاح ساختارها، سیاست ها، قوانین و مقررات؛ تولید دانش بنیان با تمرکز بر ارتباط صنعت با دانشگاه و شرکت های دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار عنوان نمود.

کیانی بختیاری یادآور شد: كشورهاي در حال توسعه علاوه بر تلاش براي الگو برداري از راهبردهاي كشورهاي  صنعتی از روش های دیگری همچون پیوند تفکر و اقدام در صنعت، مردمی کردن تولید و اقتصاد با الگوهاي صحيح خصوصي سازي؛ فرهنگ کمال گرایی و تعالی صنعتی و همچنین تقویت باور به محصولات و برند هاي داخلي و بومي خود استفاده کرده اند.

وی با بیان این نکته که آینده از آن کسب‌وکارهایی است که دیجیتالی شده‌اند اظهار داشت: جهش تولید به كمك پياده سازي مولفه هاي تحول ديجيتال و انقلاب صنعتي چهارم امکان تحقق دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی مدل تعالی دیجیتال پرداخت و در خصوص ویژگی های آن اظهار داشت: مدلDE  پتانسیل تحول در تجارت دیجیتال را بر اساس تحلیل رویکردها و مدلهای مختلف جهانی تحول دیجیتال ارزیابی می کند و  در هر حوزه معیارهایی را تعیین می کند که پتانسیل تحول دیجیتال را نشان می دهد.

 مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطر نشان نمود: این مدل برتری دیجیتالی تجارت سازمان ها را تعیین می کند و یک مدل باز است ، به این معنی که در کنار معیار های موجود ، شرکت ممکن است موارد دیگری را نشان دهد که می تواند در موفقیت تحول دیجیتال تأثیر بگذارد.

کیانی بختیاری در ادامه 5 حوزه اصلی در مدل تعالی دیجیتال را شامل سطح استراتژي؛ سطح ارزش آفرینی؛ سطح شایستگی های دیجیتال؛ سطح فرهنگ سازمانی و رهبری تغییرو سطح سیستم های مدیریت چابک و دیجیتالی شده عنوان کرد.

وی در پایان تاکید کرد: مدیرانی که نتوانند گذشته را به یاد آورند، محکوم به تکرار آن هستند و مدیرانی که تدارک آینده را نبینند، به اسارت در جبر آینده محکوم هستند. اینکه مترصد فرصت ها باشیم، خوب است، اما گاهی باید یک قدم فراتر رفت و فرصت ها را ساخت و براي تغييرپاراديم توسعه حداقل بايد سه مولفه استعداد، زير ساخت فناورانه و پذيرش يا روامداري وجود داشته باشند.

1 - 50 Next
خانه