گفت وگو با معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی در خصوص رتبه بندی شرکت های برتر در اکوایران
 

گفت وگو با معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی در خصوص رتبه بندی شرکت های برتر در اکوایران

هدف این بوده که درباره بنگاه های بزرگ کشور که اثرگذاری بیشتری در اقتصاد ملی دارند، اطلاعات عملکردی تولید شود. این اطلاعات به شفاف سازی فضای کسب و کار کمک خواهد کرد و به نوعی رقابت پذیری را توسعه می دهد. کمک دیگر این رقابت، کمک به برنامه ریزی اقتصادی شرکت هاست.
چهارشنبه، 28 دی 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی به نقل از اکو ایران، مجید درویش معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی در این ارتباط اظهار داشت: هدف این بوده که درباره بنگاه های بزرگ کشور که اثرگذاری بیشتری در اقتصاد ملی دارند، اطلاعات عملکردی تولید شود. این اطلاعات به شفاف سازی فضای کسب و کار کمک خواهد کرد و به نوعی رقابت پذیری را توسعه می دهد. کمک دیگر این رقابت، کمک به برنامه ریزی اقتصادی شرکت هاست.

وی افزود: شاخص اصلی که در انتخاب شرکت ها مد نظر قرار دارد، شاخص میزان فروش یا درآمد عملیاتی شرکت هاست، به همین دلیل شرکت های بزرگ که در اقتصاد کشور اثرگذاری دارند، در این رتبه بندی قرار می گیرند و جایگاه پیدا می کنند.

درویش خاطر نشان کرد: وضعیت شرکت های ایرانی در مقایسه با شرکت های فعال در سایر کشورها نشان می دهد که فروش اولین شرکت ترکیه ای ۱.۶ برابر فروش اولین شرکت ایرانی است. فروش اولین شرکت هندی ۵.۹ برابر و اولین شرکت آمریکایی ۴۹ برابر اولین شرکت ایرانی است.

مشروح این گفت و گو را در  آپارات سازمان مدیریت صنعتی مشاهده کنید.

تصاویر
  • گفت وگو با معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی در خصوص رتبه بندی شرکت های برتر در اکوایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: